vineri, 22 mai 2015

Rousseau

Oricine ai fi, tu care vrei sa cunosti un om, incumeta-te sa citesti cele cateva randuri care urmeaza si-l vei cunoaste deplin pe J. J. Rousseau.

A! Zulietta! Nu te stradui sa-ti imaginezi farmecele si gratiile acestei fete, vraja ei, caci vei ramane departe de adevar. Fecioarele din manastiri sunt mai putin proaspete, frumustile din haremuri mai putin aprige, huriile din rai mai putin atatatoare. Am intrat in odaia ei ca in sanctuarul iubirii si al frumusetii; vazand-o, mi s-a parut ca vad insasi divinitatea. De o desfatare mai dulce n-au avut parte inima si ochii vreunui muritor! Ah, daca as fi putut, macar o singura clipa, s-o gust deplina si intreaga...! Insa cand, dupa primele vorbe schimbate, am aflat pretul farmecelor si mangaierilor ei, flacarile care ma mistuiau s-au prefacut brusc intr-un frig de moarte, picioarele m-au lasat si, gata sa lesin, m-am asezat si-am inceput sa cant ca un copil. Zulietta s-a ridicat indata si, plimbandu-se prin camera si fluturand din evantai, mi-a zis cu un ton rece si dispretuitor: Zanetto, lascea le donne, e studia la matamatica, adica “Zanetto, lasa-te de femei si apuca-te de matamatica”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...