vineri, 4 martie 2016

Apel către Rege

Nu am fost regalist. Mi-a plăcut însă ideea de monarhie și am iubit efectele monarhiilor asupra istoriei europene. Am iubit acțiunile și cerbicia lui Carol I,iubirea lui necondiționată fată de România, activitatea lui Ferdinand, constituția lui Carol al II-lea.
Nu cred însă în viitorul monarhiilor. Nu cred că un popor modern poate avea un conducător pe care nu și l-a ales singur ci I-a fost dat. Nu mai cred ca asa ceva este posibil. 
Legat de persoana și istoria personală a Regele Mihai I, am avut mereu sentimente confuze, contradictorii. Mereu am încercat sa înțeleg perioada extrem de grea în care a deținut puterea. Înconjurat de forte ostile, de oameni incredibil de puternici ( ex. Mareșalul Antonescu ) în mijlocul celui mai dureros, sângeros și periculos război din întreaga istorie a umanității. Apoi, actul nefericit ( din punctul meu de vedere ) al schimbării alianțelor ( 23 August). Urmat, logic, de actul abdicării. Imensa surpriza de a vedea un Rege crezând că un regim comunist totalitarist îl va susține sau ii va permite existenta.
Regele era tânăr, foarte tânăr. Si sunt ferm convins că, în spatele tuturor acestor evenimente, s-au aflat alți consilieri, amenințări, ambasadori, manipulări.
Ce îmi doresc eu in aceste zile ?

Mi-as dori ca Majestatea sa să dea un interviu ( anonim și de lungă durată ) în care să povestească cu sinceritate ce s-a întâmplat în acele vremuri, în acele zile care au aruncat România în 50 de ani de comunism. Adevărul simplu, fără a se gândi la implicațiile asupra imaginii Casei Regale, asupra intereselor pecuniare sau politice ale acesteia, fără nici un fel de cosmetizări. Interviu pe care apoi să nu îl recunoască oficial dacă nu dorește ( chiar ar fi recomandat). Sa fie publicat după moartea suveranului ( căruia ii doresc viata lunga și sa treacă peste aceste probleme medicale). Dar să ne spună adevărul istoric necosmetizat.  Înainte de a-l lua cu el în mormânt.

Adevărul ne va elibera dar, în acest caz, cred, ne va enerva și supăra profund. 
Fără el, vom pierde o explicație a ceea ce am devenit ca popor.
Vă rog, dați-ne adevarul nud, neinterpretat.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...