marți, 22 martie 2016

Eroarea muncii.

Fac parte dintr-o generație care încă luptă pentru succes economic. In genere cam covârșiți de probleme și de nevoia de rapidă adaptare la o lume în continua schimbare.
Fac parte dintr-o generație care ne-am numit fondatori, antreprenori și manageri. O generație care nu pare să facă fată cu bine pseudo-capitalismului modern.
Fac parte dintr-o generație care a avut o problema de educație: am fost învățați că munca este cea care ne garantează succesul. Adăugarea de plus-valoare. Producția.
Fac parte din generațiile care și-au luat țeapă. Nu am înțeles ca munca, producția, îmbunătățirile sau inventivitatea nu sunt cele care generează succes în societatea proiectată de ei.
Fac parte din generația care a crezut că toți romanii sunt patrioti. Că țin cu ai lor. Că vor face tot ce se poate ca în tară să fie bine. 
Fac parte din generațiile care nu vor să vândă pământuri, caci asa ne-au spus bunicii. Care nu vor case în chirie ci în proprietate. Care vor să dețină nu să ia leasing, chirie sau buy-back. Să repare nu să înlocuiască.
Am fost păcăliți de mici, ne-au construit o imagine ideală a lumii și..lumea nu arată asa.

Nu am înțeles jocul cu cercurile de putere. Cu corupția facilă și atât de răspândită. Cu poziția dominantă în piață. Pareto. Cu forța de a impune a celui care vinde , excesiv opresivă comparativ cu a celui care produce.
Nu am înțeles ( și încă nu înțelegem ) cum un fermier care muncește zi lumina și își asumă riscuri imense ia pe un litru de lapte 0,5 lei. Nu înțelegem cum acest litru de lapte, după ce a fost procesat ( a se citi : s-a scos tot ce se putea scoate din el ) ajunge la noi cu 3,5 lei. Sau cum un kilogram de mere este doar 0,5 lei la producător și 2,5 lei la tarabă. Fără ca intermediarii să facă ceva.

Nu am înțeles că sistemele bancare nu încurajează producția, investiția și inovarea ci doar specularea. Nu am înțeles ca ele nu vor să finanțeze dezvoltarea economică. Din prostie, lene sau pentru că vor respecta "memo-ul" primit de la headquarterul extern. Dar oricum nu ii interesa.
Nu am înțeles ca arta nu se va vinde ,deși este ieftină, dar poșetele Luis Vuitton , costând de 200x mai mult, vor fi cele preferate. Nu am înțeles că jocurile în care folosim arcul reflex vor aduce milioane de Euro iar cărțile ,nici subzistenta autorului. Nu am înțeles cum curva satului va deveni vedeta națională doar făcând ceea ce știe să facă.

Atât de multe lucruri nu am înțeles pentru ca nu am fost educați să înțelegem această aberantă dezvoltare a societății. Pentru ca i-am băgat de unde au ieșit și "ne-am văzut de treabă". Minimalizând imensul pericol al răspândirii acestei lumi greșite.

Ceea ce însă ar trebui sa înțelegem este că ... noi deținem puterea și noi putem schimba aceste lucruri. Putem reface "normalitatea" asa cum ea ne-a fost inculcată în mintea noastră tânără. Putem dar, mai important, trebuie sa o facem.
Societatea modernă a fost un vis. El trebuie realizat. Alternativa este abisală. Si lumea putredă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...