vineri, 6 ianuarie 2017

Inainte de ingrădire

"Să nu abandonăm acest principiu fundamental potrivit căruia omul este o ființă rațională și morală înainte de a fi îngrădit într-o anumită limbă, membru al unei anumite rase, părtaș al unei anumite culturi."

Renan, "Qu'est-ce qu'une nation"

Si de aici as putea extrapola... să nu uităm că suntem ființe morale, raționale și etice , apoi că suntem membrii ai unei anumite rase, apoi ca suntem membrii unui continent care ne-a născut, educat și cultivat, membrii unui popor milenar, mândru și pașnic, creștini ortodocși de peste 2000 de ani..și abia la urmă că suntem simpatizanții unei anumite doctrine politice sau ai unor vremelnice partide sau conduceri de partid.
Să realizăm că ceea ce ne unește este infinit mai mare și mai puternic decât ceea ce ne dezbină. Dacă am înțelege asta, am elimina ura, jignirile și acuzațiile fără motiv real. Dacă am înceta să fim dezbinați, am fi uniți. Dacă am fi uniți, am fi de temut. Ca popor, ca europeni, ca "albi", ca ființe raționale și morale în fata istoriei și în fata atacurilor barbariei născută din ură și habotnicie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...