miercuri, 4 noiembrie 2020

Mă Simeoane....

Cred că sunt un om răutăcios. Nu un bun creștin în multe cazuri. Iar bulgarii sunt intre ținte preferate ale mele. Mă bucură aplecarea lor spre arheologie ( mă dezamăgește slaba implicare a statului roman în dezvelirea și păstrarea vestigiilor antice și preistorice) dar mă amuz copios văzând cum fie uită să ii menționeze pe daci, fie ii ridică în slăvi pe tracii din care (!!!) pretind a se trage.

Toată povestea însăilată de istoricii bulgari ar fi hilară dacă nu ar fi tratată de ei) cu seriozitate, și de noi cu indiferentă.

Scurtă plimbare prin istoria bulgarilor : popor nomad turcic (sau iranian) venit prin părțile acestea în secolul VII ( cca 635 d.Hr sau 679 când Hanul Asparukh cucerește Sciția Minor).

Măi Simeoane.. e o pâine de mâncat intre vestigiile descoperite de voi ( multe +5000 ani i.HR) și apariția voastră călare din zona Uralului si Volgăi.

Hai să te învăț să scrii : daci, Dacia, Dromihete, Burebista, Tracia, Getia.

Undeva prin anul 40 d.HR ajunsese pe la noi deja Sfântul Andrei și ne creștinase ( treci și tu granița la Silistra și găsește Peștera Sfântului Andrei). In anul 600 tu tot cu șamanismul și venerând zeitatea Tangra.

Da hai.. mai spune-mi cum ai tu rădăcini tracice .. hai ca ăștia de la Comedy Channel cam repetă episoadele ..

https://en.wikipedia.org/wiki/Bulgars

http://archaeologyinbulgaria.com/




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...