vineri, 29 septembrie 2017

Cartea scrisă. Cartea mea.

După 11 ani de blogging am făcut, în cele din urmă, pasul. Pasul spre cuvântul tipărit. Spre cartea scrisă. Senzație unică a transformării gândurilor, volatile în spațiul virtual, în realitate tangibilă. Cartea, cuvântul tipărit, are o forță nediminuată de trecerea vremii si de lumea modernă.

Am ezitat. Ani de zile am avut o sfială în fata "murdăririi" hârtiei cu gândurile mele. Au ele valoare ? Dacă sunt doar un zgomot, un spam în lumea modernă ? Este doar o arogantă ? Am ezitat mult.

Mi-am învins fricile și astăzi a apărut prima mea carte tipărită. Incă sunt intimidat de ea. A apărut ca să o pot dărui celor pe care ii iubesc. A apărut deoarece mi-as dori ca ea să îmi ducă gândurile în casele prietenilor.

Nu are alt titlu. Titlul este numele blogului: "Digresiuni și paranteze". Paranteze pe care le deschid, pentru mine, în "timpul real". Timpul real care este de o utilitate mundană. Animalică aproape. Parantezele acestea nu fac decât să mă readucă în zona culturii, a filosofiei, a teologiei care sper să mă salveze din "imediat".

Cartea nu este încă de vânzare, o lansare fiind planificată în scurt timp la Librăria Sadoveanu și la târgul de carte Gaudeamus.

Vă mulțumesc vouă cititorilor. Din 2013 ( anul în care mi-am mutat blogul la aceasta adresa) am avut peste 60.000 de cititori pe blog. Pe FaceBook nu pot număra. M-am "hrănit" din fiecare cititor. Am abandonat de câteva ori dar voi ați rămas și prezenta voastră m-a făcut să revin.

Mulțumesc și Editurii Națiunea ( http://www.edituranatiunea.ro/2017/09/29/1526/ ) pentru sprijinul în redactarea si editarea cărții. Ii mulțumesc lui Eugen Matzota pentru tehnoredactare și sfaturile prețioase.

Ii multumesc mult si dl Teodor Baconschi care, in urma cu un an de zile m-a incurajat :
"Stimate Domnule Matica, da, am citit vreo 50 de pagini și am văzut cum vă organizați adnotările: colocvial, cu umor, prin dedramatizarea temelor mari, dar mai ales mizând pe amestecul dintre istorie, informație, anecdotă și comentariul vioi. Sunteți un enciclopedist în halat, cu un cognac alături, care face exerciții de iluminism. Eu zic că sunt publicabile, în sensul că puteți ieși în lume cu așa ceva, dar cred că un editor vă ca cere totuși costurile de tipar, pentru că sunteți concurat de… Wikipedia. Pe de altă parte, eu am citit cu plăcere, reamintindu-mi informații sau chiar profitând de cele neștiute. Succes ! Teodor Baconschi "

Dacă as tipări un singur exemplar, el ar fi pentru soția mea. Fără familia mea nimic nu are rost și nimic nu ar fi fost posibil.

Mulțumesc !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...