vineri, 21 noiembrie 2014

Gluma zilei. Exactitate istorica

Intr-o zi ,in orasul unde Nastratin Hogea era primar, ajunge un reporter care realiza o emisiune despre turismul rural.
Acesta se apropie de Nastratin si ii cere ajutorul:
-Scuzati-ma domnule primar, dar mi-am pierdut notitele din redactie. Ati putea sa imi spuneti cateva lucruri despre aceasta moschee?
Brusc Nastratin realizeaza ca nu stie mai nimic despre monument. Fiind insa primar nu poate recunoaste asta si incepe plin de morga:
-Aceasta moschee este una speciala. A fost construita de Alexandru cel Mare ca sa multumeasca lui Allah ca l-a ajutat sa cucereasca Arabia.
-Dar cum se poate? Alexandru nu era musulman!
-Da,da,da....Vad ca aveti ceva cultura. De fapt, Alexandru era asa impresionat de religia musulmana ca s-a convertit la Islam ca sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru norocul sau.
-Dar Islamul nu exista pe atunci!
-Excelent, vad ca stiti bine istorie. Alexandru cel Mare era asa coplesit de generozitatea lui Dumnezeu ca a fondat aceasta religie pentru ca lumea sa-i aduca laude lui Allah neincetat si s-a si convertit la religia nou fondata!
-Dar fondatorul Islamului nu se numea Mohamed?
-Vad ca am de-a face cu un om foarte educat. Intr-adevar, pentru a se dedica mai bine muncii sale de profet, Alexandru a renuntat la vechiul nume si l-a adoptat pe cel de Mahomed.
-Dar eu stiam ca Alexandru cel Mare a trati cu sute de ani inaintea lui Mahomed. Nu e asa?
-Sigur ca nu! Cred ca va ganditi la un alt Alexandru cel Mare! Eu ma refeream la cel numit si Mahomed!

Nastratin pleaca mandru de sine lasand un reporter acum bine informat dar extrem de confuz. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...