luni, 25 mai 2015

Propriul meu bine

O lectie simpla de autoapreciere : " Sunt din fire facut pentru propriul meu bine; nu pentru propriul meu rau" -Epictet
Nu crezi ca ar fi timpul sa incepi sa iti acorzi mai mult credit ?
Iadul incepe insa in momentul in care "propriul meu bine" intra in disonanta cu ceea ce societatea defineste ca "bine". "Binele meu propriu" vs "binele comun" ? Individul vs comunitatea ? Epictet, fiind filosof stoic ar fi optat pentru cel comun. Eu insa ca filo-epicureic optez pentru "binele propriu" care nu trebuie insa sa intre in contradictie cu normele "comune"( altfel as fi hedonist).Notiuni care, insa, se afla intr-o contradictie flagranta factuala caci binele propriu ma defineste, imi este particular, iar viata imi este dictata de dorinta si vointa mea nu de o opinie generalizata.  Epictet, un stoic atat de epicureic uneori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...