duminică, 16 iulie 2017

Manual de bun-simt civic. Pentru imigranti.

- postare incorectă politic. Rog persoanele sensibile să nu o citească- 
O dispută minoră m-a iritat azi dimineață. Nu o voi comenta-o direct ( as face celebri niște semidocți). Voi sublinia însă câteva aspecte în care cred cu tărie.
Un popor este definit prin teritorialitatea lui, prin aderarea la un set de credințe ( religioase, sociale, culturale etc) și prin istoria comună ( trecut care a făcut posibil prezentul și dă posibilitatea apariției viitorului) a membrilor lui, prin limba vorbită și atașamentul fată de cele enunțate mai sus.
Poporul român ar fi astfel definit (incompletă definiție) ca trăind în spațiul carpato-dunărean, în imensa majoritate creștin-ortodox ( dar extrem de tolerant cu alte religii și cu ateismul), atașat de ideea de justiție socială, susținând o intelectualitate elitistă, împovărat și călit de 2500 de ani războaie în care doar ne-am apărat, vorbind limba româna, și, în proporție de 100%, de rasă caucaziană.
Ce se întâmplă însă cu imigranții ? Sau cu cei "diferiți" ?
Sunt acceptați atâta timp cât ei subscriu acestor valori. Nu contează la a câta generație ești "român" ( maxim a doua), ei trebuie să facă dovada constantă a dorinței de a aparține acestui popor. Trebuie să facă mult mai mult decât românul neaoș pentru a dovedi această apartenentă. Pentru ceilalți, sângele vărsat de strămoșii noștri au câștigat acest drept. Ei trebuie să și-l câștige individual.
Este greșit a-i suspecta ? Nu. Este normal ca să exista o suspiciune legata de prezenta lor în corpul poporului român. Aceasta suspiciune dispare în momentul în care ii vedem aderând la valorile comune nouă.
Putem face asta când ii vedem deviind de la aceste valori ? Nu. Purtând hijabul musulman fac următoarea declarație: sunt musulmană, mă izolez de voi și de comportamentele voastre, nu vreau să devin român/ româncă. Popor tolerant vom trece peste asta dacă vedem însă că subscriu restului de valori. Dar, în imensa majoritate a cazurilor, constatam că nu o fac. Drept pentru care întreb : ce căutați voi aici? Dacă ați venit pentru a fi "liberi", cautând libertatea religioasă și politica în această țară clădită de strămoșii noștri, respectă casa care te-a primit și încearcă să ne arăți dorința ta de a te integra dacă dorești să rămâi mai mult timp. Te-am primit aici , respectă regulile casei. Încearcă să devii asemenea poporului care te-a primit,te protejează și te va apăra de ceea ce ai fugit. Dacă ați venit pentru motive economice, puteți sta fără însă a avea vreodată dreptul de a vă pretinde români sau de a beneficia de alte drepturi decât cele garantate legal.
Când intri, fugind de furtună, în casa unui om care te adăpostește, nu începi să ii distrugi casa sau rearanja lucrurile în casă. Ești recunoscător și ii mulțumești tocmai respectându-le.
Multi au venit și au cerut protecția poporului român. Lipoveni, sași, șvabi, unguri, tătari, turci, greci, evrei, etc. Pe toți i-am primit. Si, în imensa lor majoritate au respectat și îmbrățișat valorile mai sus enunțate. Au dat dovada, murind alături de noi în războaie, că doresc să fie români și că merită să fie români. Le-am respectat obiceiurile, credințele și specificul. Am învățat de la ei și am adoptat diverse idei. Putini dintre ei ( nu destul de putini să ignorăm acest fapt) ne-am devenit torționari, ne-au atacat, ne-au omorât, ne-au băgat în pușcării intelectuali și au umblat ( încă mai umblă) cu jalbe mincinoase în băț pe la porți străine. Pe aceștia ii vom privi cu atenție.

Revenind însă. Atâta timp cat ai probleme în a vorbi corect limba româna și nu faci eforturi în acest sens, voi fi suspicios. Atâta timp cât te vei îmbrăca diferit, purtând în public o ținută a celor cu care, sute de ani, am dus războaie și care au comis atrocități împotriva strămoșilor mei, voi fi suspicios. Dacă ai pielea de altă culoare decât a noastră , voi fi suspicios. Si asta este Normal.
Rămâne ca tu să îmi arăți că nu au motive întemeiate de a fi suspicios demonstrând că dorești să fii român, dovedind că ai îmbrățișat valorile acestui neam, dovedind că pot trăi alături de tine fără să îmi păzesc spatele. 

Ai intrat la mine în casă? Casa strămoșilor mei ? Poartă-te frumos. Cu atenție. Nu noi te-am chemat aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Unind puncte pe hârtia memoriei.

  Când ești in zona Varna este recomandabil sa vizitezi Balcicul. Un motiv ar fi ca in zona nu ai multe locuri demne de vizita (in afara ora...